Saturday 25 June 2011

haKikAt CinTa 22

BAB SEMBILAN BELAS

            "Hoi..kau berangan apa lagi tu?Kita dah sampai ni.Tersengih sorang-sorang.Tersampuk hantu ke apa?"Alangkah terkejutnya Alisya apabila melihat suaminya sudah berdiri tegak di sebelah luar keretanya.Apa lagi,menggelabahlah dia mahu membuka pintu sehingga....
"Adoi!!"
Adam memegang kepalanya yang terhantuk akibat dihentak oleh pintu kereta.Siapa suruh dia menunduk sampai macam tu sekali.Alisya terpana.'ALAMAK....'
"Woi..sakit tau tak!"Ujar Adam geram apabila tiada reaksi langsung dari isterinya itu.Terkocoh-kocoh Alisya keluar.
"Mari sini saya tengokkan."Tergamam Adam sebentar apabila Alisya terus mengusap dahinya.'Kalau macam nilah,dah tak sakit dah.hehehehe..'Sambil mengusap kepala suaminya,mulutnya terkumat-kamit membaca sesuatu.
"Suku sakat,kancing pintu,budak nakal memang macam tu.Fuhhhh....."Alisya terus meninggalkan Adam yang terpinga-pinga.'Dia kata aku budak nakal?'
"Hoi...ini sudah lebih.."Alisya tersenyum meninggalkan Adam yang sedang mengejar di belakangnya.Main kejar-kejarlah pulak.Adam pula terasa seronok dengan perubahan Alisya yang tidak lagi berdiam diri dengannya.Seperti biasa,ada sahaja orang yang menyaksikan adegan mesra mereka.Siapa lagi kalau bukan Syafiqah.

"Sial punya perempuan.Hidup memang suka menyusahkan aku.Boleh pula dia bergurau-senda macam tu.It's okey..today is your day.Kau tunggulah pembalasan aku.Adam,kalau aku tak boleh memiliki kau,perempuan sial tu lagilah tak boleh.Kau pun tak semestinya boleh hidup!"

"Siapa suruh kau lari hah?Kau kata aku budak nakal ya?"Adam menarik tangan Alisya sewaktu mereka di dalam lift.
"Apa ni En.Adam?Malulah.."Alisya cuba menarik tangannya.
"Apa yang nak dimalukan?It's only us in here."Seram sejuk Alisya mendengar suara Adam yang tiba-tiba menggoda itu.
"Kau kata aku nakal kan?Now i'm the real naughty.."Adam merapatkan wajahnya.Hanya seinci sahaja bibir mereka bakal bertemu.Gelora dihati Adam semakin membuak,niat untuk mengenakan Alisya menjadi keinginan yang teramat.
Ting!!
Pintu lift terbuka.Alisya pantas menolak Adam dan meninggalkan lelaki itu.
"Oh shit..sikit je lagi.Kenapalah cepat sangat sampai?Wait for me.."Adam berjalan seiringan dengan Alisya."Apalah singa kepala kambing ni.Asyik nak berkepit  je dengan aku dari tadi.Buang tebiat ke apa?'Alisya tidak berani memandang wajah suaminya saat ini.Kalau dulu kerana takut tapi kini kerana malu.
"You owe me one kiss for that word.Balik nanti aku tuntut."Terhenti langkah Alisya mendengarnya.'Kiss..word apa?'Adam meninggalkan Alisya sambil mengenyitkan matanya.'Sejak bila la dia ni jadi menggatal macam ni.Aku lebih prefer dengan perangai lama dia.Yang sekarang ni lagi scary.'
"Eh..Alisya..Ya Allah,rindunya aku dekat kau.."Suara ayu yang menjerit namanya membuat semua staff mengerumuninya bertanyakan khabar.Disaat dia mahu duduk ditempatnya,bayangan kejadian pada malam itu membuatkan dia takut untuk menghampiri mejanya."Are you okey Puan Alisya?"Soal salah seorang staffnya.Kebetulan Adam yang keluar untuk ke unit marketing berhenti menghampiri Alisya.
"What's wrong?"Soal Adam apabila melihat staff lelaki itu berdiri disebelah isterinya.Cemburulah tu.
"Oh En.Adam..i think she still in paranoid with this place.I think better En.Adam tukarkan tempat Puan Alisya."Adam menimbangkan cadangan pekerjanya itu.Dia melihat dahi Alisya sudah berpeluh-peluh.
"Comes follow me.Just stay in my office for today.Nanti aku akan gantikan tempat kau dengan yang baru."
"Saya takut."ternyata dia masih lagi belum bersedia untuk menghadapinya namun dia harus kuat.
"Syhh..kau jangan takut..aku ada."Adam memeluk Alisya untuk menenangkan isterinya.
 "Sorry En.Adam..habis basah baju En.Adam."Alisya malu sebenarnya.
"It's fine..but you owe me two kiss today.."Selamba sahaja Adam bersuara.
"hello Latif..aku nak kau sediakan tukarkan tempat isteri aku dengan orang lain.Oh..no..no..just siapkan bilik yang ada di depan aku ni untuk dia.Selewat-lewatnya lusa.Okey.."Alisya hanya menjadi pendengar sahaja apabila Adam menghubungi setiausahanya.
"Kenapa mesti bilik kat depan tu?Bukan ke tu bilik rehat En.Adam?"Alisya bersuara.
"Aku nak kau dekat dengan aku."Alisya terkedu dengan jawapan Adam.Lelaki itu menghilangkan diri.
'Habis tu..sia-sia jelah aku datang kerja hari ni?Hai..takkanlah aku nak kena mengadap muka dia sampai lapan jam ni?Aduh..Macam mana ni ya?'

No comments:

Post a Comment